​سيسكو Prime Infrastructure ​سيسكو Prime Infrastructure

شرکت سورنا

​سيسكو Prime Infrastructure

امروزه نيازمندي سازمانها به شبكه هاي رايانه ايي باعث گسترش شبكه هاي محلي (LAN) و گسترده (WAN) در ابعاد بزرگ شده است كه اين امر نياز به پروتكل ها ، نرم افزار و ابزار مديريت و كنترل شبكه را چندين برابر كرده است. امروزه چالش اصلي مديران شبكه مديريت شبكه در وضعيت بحراني با كمترين ضريب خطا است.در اين راستا مديران شبكه نيازمند ديد كامل و طبقه بندي شده و دقيق از تمامي بخش هاي شبكه و همينطور وضعيت و رويداد هاي رخ داده در تجهيزات شبكه و سرويس هاي مرتبط به آن هستند.

محصول سيسكو پرايم (Cisco Prime Infrastructure) يك ابزار مديريت شبكه است كه چرخه حيات مديريت يك شبكه كامل را با يك واسط گرافيكي پشتيباني مي كند. اين محصول يك راه حل براي مديريت ، ساده سازي ، نظارت ، مانيتور كردن و بهينه سازي دستگاه هاي سيمي و بي سيم را براي مديران شبكه را فراهم ميكند. به اين محصول سيسكو PI نيز گفته مي شود يكي از جامع ترين و كاربردي ترين راهكار براي پايش و مديريت آسان و خودكار شبكه نيز است هم بصورت فيزيكي و هم بصورت ماشين مجازي قابل راه اندازي ميباشد.

قابليت Lifecycle سيسكو پرايم
يكي از اهداف اصلي اين محصول ساده سازي و راحت تر كردن وظايف مديريتي، مانيتورينگ، نظارتي و اتوماتيك كردن سيستم ها و شبكه هاي سازماني براي مديران و متخصصان شبكه است.آنها از اين راه براي ارتقا و بهتر كردن دانش و تجربه مشتريان خود استفاده مي كنند.اين راه حل مناسب و كارآمد به كاربران و مديران شبكه و سيستم تا دسترسي به ديد، گزارش ها ، كانفيگ و پيكربندي فايل ها و اجزا، عيب يابي و حل مشكلات درون شبكه و خيلي توانايي ها و قابليت هاي ديگر داشته باشند.

اين ويژگي هاي چرخه حيات به متخصصان شبكه اجازه ميدهد كه بتوانند عمليات هاي مورد نظر خود را اجرا كنند و نظارت بر روي اجزا را داشته باشند ، اقدام هاي شبكه ايي را طراحي كنند و از اجزا درون شبكه گزارش بگيرند به ميزان قابل توجهي سريع تر و ساده تر به همراه پيچيدگي هاي كمتر. در كنار همه اين ويژگي ها شانس گرفتن پشتيباني از فايل ها ، فيلتر هاي شبكه، رويداد ها را در اختيار مديران شبكه قرار ميدهد.

مشتريان ميتوانند براي اطلاع از نحوه سفارش گذاري و تهيه انواع لايسنس سيسكو با كارشناسان بازرگاني شركت افزار پرداز هوشمند سورنا ارتباط برقرار كنند.

قابليت ذخيره سازي تنظيمات
نرم افزار Prime Infrastructure ميتواند بصورت خودكار تنظيمات اعمال شده برروي تجهيزات را جمع آوري و آرشيو نمايد و اين اطمينان را براي مديران بهمراه آورد تا تمامي اعمال انجام شده، تا لحظه كنوني و برروي تجهيزات سازمان، ثبت شده و قابل بازيابي ميباشد. با استفاده از اين قابليت، مديران ميتوانند تنظيمات جديد را برروي تجهيزات اعمال كرده و درصورتي بوجود آمدن مشكل، تنظيمات قبلي را برروي دستگاه اعمال نمايند.

قابليت يكپارچه شدن با APIC-EM
سيسكو Prime Infrastructure با هماهنگ شدن (Integration) با APIC-EM، راهكار سيسكو براي مديريت شبكه ها با معماري سه لايه سنتي، ميتواند چالش و زمان فرايندهاي راه اندازي شعب جديد و تجهيزات شبكه را كاهش دهد. در روش نوآورانه Cisco Plug and Play و يا PnP، با معرفي سرور APIC-EM به تجهيزات جديد، آنها ميتوانند فايل Bootstrap Config خود را، كه حاوي تنظيمات مقدماتي براي ورود به شبكه است، در بدو راه اندازي از اين سرور دريافت نموده و درون شبكه وارد شوند.

لايسنس سيسكو Prime Infrastructure
اين نرم افزار هم از لايسنس هاي اسمارت و هم سنتي سيسكو پشتيباني ميكند و ميتوان با تهيه لايسنس هاي گوناگوني براي اين محصول، قابليت هاي متفاوت آن را فعال كرد.

 انواع لايسنس سيسكو Prime Infrastructure شامل موارد زير ميشود:

لايسنسBase: اين لايسنس اولين لايسنسي است كه پس از نصب اين محصول درون شبكه به آن نياز خواهيد داشت و پيش نيازي براي تمامي لايسنس هاي ديگر ميباشد.

لايسنسLifecycle: اين لايسنس بمنظور تنظيم تجهيزات تحت مديريت Prime Infrastructure لازم ميباشد.

لايسنسAssurance: اين لايسنس بمنظور تنظيم كردن تجهيزات داراي NetFlow بكار خواهد رفت.

لايسنس Collector: اين لايسنس ميزان NetFlow هايي كه Prime Infrastructure در هر ثانيه ميتواند پردازش كند را تعيين ميكند.

لايسنس Data Center: اين لايسنس براي مديريت سوئيچ هاي SAN كاربرد دارد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/4/26 ساعت: ۱۱ توسط:sorena-c18 :